För det är Mors dag och en massa bilder


 
Grattis världens bästa Mamma på Mors dag! Jag älskar dig och du gör mina dagar så glada. Det finns ingen som jag kan prata så mycket med, tänka så lite med, vara så tyst med eller shoppa så mycket med. Du är min livskamrat här i livet. Trots dina tre döttrar blev det du och jag. Vi som alltid kommit så bra överens och gjort saker ihop. Hittade verkligen ingen bild på oss så jag satte ihop ett litet collage från massa bilder från mobilen. Några på Ida också.
 
Idag städar jag. Hjälper pappa och syskonen med maten. Dukar fint och ler snällt mot mamma! För du är värd precis allting.
 
Kram

för jag vill vara snabbast


 
Maj är över. Det har varit en kall och blåsig månad och det har kännts mer som höst än vår. Jag läste i tidningen att detta har varit den kallaste maj månaden på länge. Men det har också varit en bra månad för löpningen, inte alls sådär fruktansvärt varmt som det kan vara. Jag har tappat ett litet sug i löpningen och det gör mig ledsen. Att springa ska vara skönt och avslappnande. Jag älskar att känna hjärtat slå lite sådär extra och glömma allt. Glömma hela världen. Det är så enkelt att bara koncetrera sig på en sak, bara låte benen springa. Samtidigt så behöver jag inte ha full fokus på någonting. Jag har ingen fotboll eller fotbollsspelare att passa till. Jag har ingen som behöver min uppmärksamhet. Energin finns inom mig och för varje steg känner jag mig snabbare. Starkare.
 
Självklart finns det en baksida med allt. För mycket löpning är inte bra. Benen blir sega, magen krånglar och apptiten blir dålig. Jag försöker att tänka långsiktigt och ibland föredra vila framför träning. Aptiten är för det mesta bra och jag lagrar alltid energi. Som löpare behöver man äta mycket och framförallt ofta. Min träningsdos är hög nu men jag trivs med det. Jag älskar känslan av att känna mig stark. Lätt i kroppen och klara av ett mål. Men ibland måste man bromsa och tagga ner. I fredags vilade jag hela dagen och gick ut på kvällen med Ida. Igår kändes benen mycket lättare och då hade jag bara vilat en dag. Vila är jätteviktigt. Att dricka är också viktigt, jag försöker alltid att hälla i mig mycket vatten och juice.
 
För att bli en bättre löpare är det viktigt att ha en stabil överkropp. Jag har under de senaste veckorna börjat styrketräna mer och försökt trappa ner på löpningen, för att variera träningen. Ett tag hade jag jätteont i ryggen och kom fram till att det berodde på att jag har haft fel teknik. Genom att öva upp min bålstyrka och stretcha ut ryggen efter varje pass så känns det mycket bättre och gör inte alls ont. Jag har alltid avskytt att styrketräna men det går frammåt! Jag vill bli explosiv och snabb. Hoppa högt och slänga mig över hinder.
 
Imorgon är det Juni! Kan ni förstå?? Känns helt sjukt. Snart har jag sommarlov och skolan är slut. Då finns det tid, tid till att träna, umgås med vänner och sola på en stranden. Åhh vad jag ska njuta! Sommaren är löparens bästa säsong och det tänker jag utnyttja. Men jag vill också ge mig själv en klapp på axeln och bara slappa. Vila. Åka till Paris med familjen och ta igen alla timmars träning och slit med plugget. Det blir vad man gör det till! Kom ihåg det och att vi alla är fina på sitt sätt. Spelar ingen roll hur bra vi presterar eller hur vi ser ut. Det som spelar roll är det vi har på insidan och bakom pannbenet. Det är det som räknas.
 
Kram

Freyay



Fikar med Ida och lyssnar medan hon spelar på pianot. Det låter fint! Såg teaterelevernas föreställning idag och Ida var grym! Har på mig en ny skjorta för den förra är täckt av vin. Hoppas ni får en fin fredag, nu ska vi panta flaskor...
 
Kram